willyschmerz: (Default)
[personal profile] willyschmerz


В порядку звичайного ознайомлення себе з різноманітними фаховими технологіями я нещодавно мав невеличкий досвід спілкування з сабжем. Просто по ходу читання якоїсь документації трапилась мені ця абревіатура. Оскільки це сполучення літер мені абсолютно нічого не говорило, то я просто мусив хоча би дізнатись про що йдеться.



Виявилось, що це такий черговий майкрософтівський фреймворк, цього разу - для створення різноманітних комп'ютерних іграшок (принаймні, саме так про це було написано на сайті майкрософту). Цікаво! - сказав я собі. Зараз викачаю, встановлю та швиденько нашкарябаю якусь простенку іграшку, буде і мені розвага і заразом ознайомлюсь із додатковою новітньою технологією. Варіантів "простенької іграшки" було два: або лайнз або майнсвіпер. Почухавши потилицю я обрав лайнз, як нмсд простішу: за допомогою звичайного WinAPI на C++ їх можна сяк-так написати за якусь годину, довести до більш-менш пристойного вигляду ще за стільки ж. Але ж то голе API, а тут у нас спеціалізований фреймворк для швидкого та зручного виготовлення іграшок, має бути зовсім просто. Тим більше, що для такої забавки не треба нічого екстраординарного, це ж навіть не 3D.


Тож викачав я цей фреймворк, встановив, викачав якусь документацію та зразки проектів. Взяв базовий зразок, викинув із нього все окрім ініціалізації графіки та поставив на компіляцію. І диво! - все одразу ж благополучно зібралось. Сповнений приємних сподівань, я запустив новостворену програмку (яка не мала робити нічого окрім як створити віконце для гри й одразу ж його закрити) і отримав акуратне повідомлення про помилку. Повідомлення виглядало дещо дивно: ваша відеокарта не підтримує піксельні шейдери версії 4.

Хм, шейдери? На біса мені шейдери? Я взагалі збираюсь обмежитись двовимірною графікою! І взагалі, звідки вони взялися? Мабуть, я був неуважний та десь у коді залишив щось зайве, зараз же виправлю! Продивився код - ні, нічого схожого тут немає. Параметри проекту - теж нічого. Мабуть я не перший, хто має таку проблему, ну-ка що нам скаже гугль? Дійсно, гугль дає посилання на якийсь форум майкрософтівських розробників, де якийсь чолов'яга живописує все точно як у мене: створив за зразком, компілюється ок, не стартує без шейдерів. І є відповідь від відповідального за підтримку XNA-програмістів працівника майкрософту: так ваша ж відеокарточка не підтримує такі необхідні піксельні шейдери класної версії 4! Ні-ні, створені нашим прекрасним XNA ігри не будуть працювати на комп'ютерах із такими безнадійно застарілими відеокартами! Придбайте собі нову відеокартку і всьо будєт чьотко..

Уявляєте собі, яка нелюдська краса? Чимало (фактично - переважна більшість) дуже непоганих комп'ютерів НЕ ПОТЯГНУТЬ абсолютно двовимірний тетріс, якщо той тетріс написаний на цьому прекрасному XNA Framework? Навіть не зважаючи на те, що цей тетріс ніколи в житті не буде користуватись тією можливістю, без якої він не запускається? Я не повірив. Але пошукав іще по їхньому сайту - виявляється, правда.

Тож я не довго вагавсь: швиденько деінсталював до дідька цього XNA, а за ним і всю документацію, зразки програм та на тому й завершив свою невдалу спробу познайомитись із цим продуктом людського генію.



Отаке.

(no subject)

10/2/09 11:34 (UTC)
Posted by [identity profile] spkrash.livejournal.com
хня - вона i є хня :)

(no subject)

10/2/09 12:24 (UTC)
Posted by [identity profile] bukab.livejournal.com
ROFL. Таки да.
Ну а вообще-то сейчас же под игрушками имеется ввиду 3д, поэтому насчет 2д и ненужности шейдеров ты малехо не прав. Но таки да - хня :D

(no subject)

10/2/09 12:30 (UTC)
Posted by [identity profile] spkrash.livejournal.com
в общем согласен, подавляющее большинство сегодняшних игр - это таки 3Д. однако таки странно выглядит невозможность отключения :)

(no subject)

10/2/09 12:46 (UTC)
Posted by [identity profile] willyschmerz.livejournal.com
казуальні офістаймкілери переважно 2D

(no subject)

10/2/09 12:52 (UTC)
Posted by [identity profile] bukab.livejournal.com
Из-за ваших 2д офис-тайм-киллеров в мире теперь финансовый кризес! %)

(no subject)

10/2/09 12:55 (UTC)
Posted by [identity profile] willyschmerz.livejournal.com
І таким чином XNA Framework - це доброчинний внесок корпорації майкрософт у справу боротьби з всесвітньою фінансово-економічною кризою :D

(no subject)

10/2/09 12:58 (UTC)
Posted by [identity profile] bukab.livejournal.com
Во, понял, не, ты понял теперь, да?! Это не хня, это спасение человечества!

*ROFL* *ROFL* *ROFL*

(no subject)

10/2/09 13:21 (UTC)
Posted by [identity profile] essetil.livejournal.com
ОМГ. А чи не ви нещодавно заявляли, що таким є аська на робочому місці?

(no subject)

10/2/09 13:27 (UTC)
Posted by [identity profile] bukab.livejournal.com
Аська же 2д, разве нет? И вообще, я немножко не то заявляла.

(no subject)

10/2/09 14:28 (UTC)
Posted by [identity profile] essetil.livejournal.com
І це каже людина що на робочому місці гралася у MUD

(no subject)

10/2/09 14:34 (UTC)
Posted by [identity profile] spkrash.livejournal.com
и флудит на форуме десятками постов (не без моей провокативной помощи конечно же) :D

(no subject)

10/2/09 14:46 (UTC)
Posted by [identity profile] bukab.livejournal.com
Вы разве не знаете анекдот про слесаря, который, собираясь домой, час протирает гаечные ключи, и его начальника? В том анекдоте большая доля правды %)

(no subject)

10/2/09 14:58 (UTC)
Posted by [identity profile] essetil.livejournal.com
Ти ще згадай анекдот про пляж, а на ньому верстати, верстати...